Home » Aktuality » Obecní úřad » Varování pro občany
 

Varování pro občany

Jeden podpis na smlouvě, kterou si nepřečtete, může spustit kolečko nepříjemností – dopisů, telefonátů a mnohdy i sankcí. Podomní prodejci si osvojili finty, které jsou ve své podstatě prosté, ale fungují.  

Lidé jsou sice o podomním prodeji stále více informovaní, nezdá se ale, že by počet spotřebitelů, kteří podomním obchodníkům naletí, ubýval. Triky, které používají, mají zpravidla jedno společné – zákazníka se snaží zmást a zamotat mu hlavu. Začíná to hned, jak zazvoní, a vy otevřete.

Falešná identita

Po pozdravu spustí prodejce naučený kolotoč vět, které se v různých obměnách opakují. Často se vydávají za zástupce vašeho dodavatele nebo distributora. „Snaží se tak vetřít ke spotřebiteli domů a tam s ním uzavřít smlouvu, o jejíž povaze a obsahu obvykle poskytnou zavádějící informace,“ Jako důvod návštěvy podomní prodejci uvádí například kontrolu vyúčtování elektřiny nebo plynu.

Smlouva místo dodatku
Záměrem podomních prodejců je vylákat z vás faktury za elektřinu nebo plyn, z nichž si pohodlně opíšou údaje do nové smlouvy. Stačí jeden podpis, abyste potvrdili změnu dodavatele, ačkoli vám podomní prodejce slibuje, že se nic nemění a podepisujete pouze slevu. Až poté, co si podepsané papíry pořádně přečtete, zjistíte, že logo a jméno společnosti v záhlaví jsou jiné.
Proto pozor na podpisy „mezi dveřmi“. Smlouvu byste si vždy měli pořádně přečíst, a to včetně obchodních podmínek.

Jde to i bez podpisu
Na pozoru se mějte i ve chvíli, kdy vám z energetické společnosti dovolají. Smlouva o dodávkách energie totiž nemusí být uzavřena písemně. Stačí pouze prosté ano, které pronesete do telefonu. Okamžik sjednání smlouvy ani nemusíte postřehnout, ale společnost je díky záznamu hovoru schopná prokázat, že smlouva byla uzavřena. Nejlepším řešením je proto nic po telefonu neslibovat a hovor odmítnout.
„Uzavření smlouvy po telefonu je mnohdy doprovázeno následným zasláním poučení pro spotřebitele. V tomto případě je vhodné vždy reagovat písemně tak, že k žádnému uzavření smlouvy po telefonu nedošlo a že je zákazník neakceptuje,“

Miroslav Rožnovský - starosta

Nahoru

 Kalendář akcí

<< 2017 >>
<< srpen >>
Po Út St Čt So Ne
31   1 2 3 4 5 6
32 7 8 9 10 11 12 13
33 14 15 16 17 18 19 20
34 21 22 23 24 25 26 27
35 28 29 30 31      
 

Prezentace

t__i__te_odpad.png

 OP2.png

citiyportals.cz

MAPA_Z__VAD.png 

fk.png

KRONIKA.png 

ytong

nadace cez

elinsta_ban.jpg

logo_selfnet.png

cesty160x250.gif

logoidsjmk.gif

studio_chic.gif

Logo VAS

 VaK.gif

HHS.png 

sokol.jpg

varhany_____kopie1.png